Sociální sítě

Facebook
Facebook je nejpoužívanější sociální síť po celém světě a má až 1,5 miliardy aktivních uživatelů. Slouží zejména ke komunikaci mezi uživateli, sdílení fotografií, zábavě či sdílení statusů. Facebook byl založen Markem Zuckerbergem a původně měl sloužit jen studentům Harvardovy univerzity. Postupně se však dostal do celého světa.
často používané aplikace
Youtube
Youtube je největší sociální sítí pro sdílení videí. Videa můžete kromě sdílení, také hodnotit, komentovat, „likovat“ a odebírat jednotlivé uživatele. V roce 2006 koupil tuto společnost Google. V posledních letech se také rozmáhá trend Youtuberů, kteří vytvářejí videa s vlastním obsahem pro své sledovatele. Nesledovanějšími Youtubery v České republice jsou ViralBrothers, MenT a GEJMR, dále jsou také známý Jirka Král, Hoggy, Shopaholic Nicol či Teri Blitzen.
hexagon s aplikacemi
LinkedIn
LinkedIn je sociální síť specializující se na profesionály na pracovním trhu. Uživateli jsou tak nejčastěji různí manažeři, konzultanti a další odborníci z různých oborů. Dále se sem přidávají „obyčejní“ lidé, kteří mohou přidat svůj vlastní životopis, a může si jich zde všimnout potenciální zaměstnavatel. LinkedIn je tak velkým pomocníkem personalistů, kteří zde mohou vyhledávat zaměstnance. Mohou tady vznikat také různé skupiny a specializované sítě, kde se mohou sdružovat lidé z jednoho oboru.

Twitter
Twitter umožňuje posílat statusy dalším uživatelům, které jsou známé jako tweety. Je to pouze krátký text, který můžete sdílet se svými sledujícími. Twitter byl založen v roce 2006 a postupně získával velkou oblibu. Vznikly zde také tzv. hashtagy, pro lepší orientaci. Nejvíce sledujících mají Katy Perry, Justin Bieber, Barack Obama, Taylor Swift a Rihanna.
znaky sociálních medií
Pinterest
Na pinterest můžete vkládat obrázky a fotografie, které si mohou prohlížet také další uživatelé a inspirovat se tak. Fotografie lze zde také komentovat a jednotliví uživatelé mohou mezi sebou komunikovat.

Instagram
Instagram je sociální síť pro mobilní zařízení, kam můžete přidávat vlastní fotografie. Ty lze sdílet s dalšími uživateli, které mohou fotky „likovat“ a komentovat a fotky také můžete upravovat řadou filtrů či vytvářet koláže. Stále vznikají nové funkce Instagramu, například Instastories, Boomerang či Direct.

Sociální sítě
Ohodnoťte příspěvek